Συμμετοχή του Τμήματος Πληροφορικής στην 4η Διεθνή Έκθεση Ψηφιακής Τεχνολογίας και Καινοτομίας BEYOND 2024
Στην 4η Διεθνή Έκθεση Ψηφιακής Τεχνολογίας και Καινοτομίας BEYOND 2024 που πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα 25-27 Απριλίου 2024, στο εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ-HELEXPO, συμμετείχε το Τμήμα Πληροφορικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης. Στο επίκεντρο της φετινής διοργάνωσης βρισκόταν η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και οι τρόποι με τους οποίους μεταμορφώνει κάθε πτυχή της ζωής μας.
Το Τμήμα Πληροφορικής με την πρώτη του συμμετοχή μετά την ένταξή του στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης συμμετείχε εκθέτοντας το Κοινωνικό Ρομπότ ΝΑΟ, ένα αυτόνομο, προγραμματιζόμενο ανθρωποειδές ρομπότ για κοινωνική αλληλεπίδραση με ανθρώπους και το HYPEBOX ICE ένα καινοτόμο σύστημα επαυξημένης πραγματικότητας με εφαρμογή στην ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Πλούσιο ψηφιακό και οπτικοακουστικό υλικό είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν οι επισκέπτες στο εντυπωσιακό και φιλόξενο περίπτερο του ΔΠΘ όπως :
- Κοινωνικά Ρομπότ ως Εργαλεία στην Ειδική Εκπαίδευση (ΚΟΙΡΟ3Ε) ειδικά σχεδιασμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων παρέμβασης βασισμένα στην αλληλεπίδραση παιδιού-ρομπότ, για παιδία στο φάσμα του αυτισμού και επιλεγμένες περιπτώσεις Μαθησιακών Δυσκολιών.
- Καινοτόμο αυτόνομο σύστημα Γεωργίας Ακριβείας (precision agriculture). Αφορά την Τεχνολογία Επιδέξιας Γεωργίας Αμπελώνων (Τ.Ε.ΓΕ.Α.) με Βέλτιστη συνεργασία μιας ομάδας τροχήλατων ρομπότ εφοδιασμένων με αισθητήρια ηλεκτρονικά όργανα και βραχίονες για χειρισμό κατάλληλων εργαλείων με στόχο τη μηχανοποίηση χειρωνακτικών αμπελουργικών εργασιών.
- Εφαρμογή αυτόματης δημιουργίας βίντεο βασισμένη σε σενάριο και αντίστοιχες εικόνες που δημιουργούνται με τεχνικές Γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης (Generative AI), με πραγματοποίηση συντονισμού του σεναρίου με τη ροή των εικόνων, επιλογή εικονικού αφηγητή, μουσική υπόκρουση και υπότιτλους (AI Video Creator).
- Αυτοματοποίηση οπτικής διαλογής μαρμάρινων πλακιδίων, με ανάπτυξη όλων των επιμέρους απαραίτητων υποσυστημάτων και την ολοκλήρωσή τους σε ένα προηγμένο λογισμικό Μηχανικής Όρασης για εντοπισμό και ανίχνευση διαφόρων ποιοτικών χαρακτηριστικών μαρμάρινων πλακιδίων, με στόχο την αυτοματοποίηση της διαδικασίας διαλογής τους και την κατηγοριοποίησή τους σε τρείς ποιότητες, με χρήση βιομηχανικού ρομποτικού βραχίονα, εξοπλισμένου με κατάλληλο άκρο (OPTIMAR-Vi4M).
- Ρομποτική Επιρητίνωση Μαρμάρινων Πλακών με χρήση Ενεργούς Θερμογραφίας. Το σύστημα πραγματοποιείται με χρήση ρομποτικού βραχίονα με κατάλληλα σχεδιασμένο άκρο-κεφαλή επιρητίνωσης, καθοδηγούμενου από λογισμικό Τεχνητής Νοημοσύνης. Μέσω Μηχανικής Όρασης οποίο ανιχνεύονται αυτόματα επιφανειακές ρωγμές και ασυνέχειες σε πλακίδια μαρμάρου, από θερμικές εικόνες της μαρμάρινης πλάκας και καθοδηγείται κατάλληλα το ρομποτικό άκρο επάλειψης ρητίνης (ThermaBot-VI4MC).